Autor: Jens-Peter Schliemann
Ilustracje: Tomek Larek
Wiek: 7-107 lat
Liczba graczy: 2-6
Czas gry: 30 min
Tylko jedna osoba przegrywa, pozostali wygrywają!
Na karaibskiej wyspie gracze spotykają poszukiwacza przygód – Carlosa. Zadanie jest proste: przemieszczać go po planszy w taki sposób, aby nie wpadł do rzeki pełnej piranii. Pozostali gracze zrobią jednak wszystko, aby Carlos wpadł do wody właśnie w twojej kolejce! W takiej sytuacji otrzymasz piranię, czyli punkt karny. Gra kończy się, gdy któryś z graczy otrzyma trzecią piranię – osoba ta przegrywa, a pozostali gracze wspólnie zwyciężają.
Proste zasady gry!
(INSTRUKCJA_Piranie)
- Każdy gracz w tajemnicy wybiera jedną kartę. Karty wskazują kierunek, w którym Carlos będzie przemieszczany na planszy. Rywale nie wiedzą, w którym kierunku przesuniesz Carlosa, ale i ty nie znasz ich zamiarów!
- W swojej kolejce odkrywasz kartę i przesuwasz Carlosa. Jeśli grozi mu wpadnięcie do wody, szybko budujesz mu drogę z drewnianych pali. Następnie kolejni gracze ujawniają swoje karty i przemieszczają Carlosa na planszy.
- Jeśli któremuś graczowi zabraknie drewnianych pali i Carlos wpadnie do wody, gracz dostaje punkt karny! Przegra osoba, która zgromadzi 3 punkty karne.
Zdobyte nagrody:
NAJLEPSZA GRA ROKU (rekomendacja, Niemcy, 2005)
NAJLEPSZA GRA RODZINNA (rekomendacja, Niemcy, 2005)
NAJLEPSZA GRA DLA POCZĄTKUJĄCYCH GRACZY (Japonia, 2005)
NAGRODA DZIECIĘCYCH EKSPERTÓW (Niemcy, 2005)
NAJLEPSZE REGUŁY GRY (Niemcy, 2005)