Autor: Matt Simpson
Ilustracje: Martyna Szpil
Wiek: 8-108 lat
Liczba graczy: 1-6
Czas gry: 20 min
Przenieś się do pięknego świata rafy koralowej!
Druga gra z serii „Ekosystem” – każda z nich ma inne zasady!
Tworzycie rafy koralowe pełne ryb, krabów i ośmiornic. Musicie pamiętać o 3 grupach łańcucha pokarmowego i zależnościach między nimi. Wygracie, jeśli stworzycie najlepiej działający ekosystem!
Uwaga! W pudełku znajdziecie dodatek: 13 kart specjalnych dostępnych tylko w polskiej edycji gry!
Proste zasady gry!
(INSTRUKCJA Ekosystem 2 – Rafa Koralowa)
Tutaj znajdziesz kalkulator ułatwiający liczenie punktów!
Tu obejrzysz trailer gry!
Obie części to nasze ulubione gry w ostatnim czasie! 🙂
PS aplikacje do liczenia bardzo pomagają i przyspieszają 🙂
fajne pozdrawiam
Hejo, mam pytanie techniczne.. jeśli przy opcji wraku nie mam już karty wrak, mogę i tak zabrać kartę że stołu, i zamienić ją z dowolną moją?
W instrukcji jest zdanie:
„Każdy gracz wybiera 1 kartę spośród tych trzymanych w ręku lub swój wrak (jeśli jeszcze go ma)”
A co jeśli już go nie ma? Jest to tylko jednorazowa akcja?
Pani Joanno karta wraku jest jednorazowa. Po jej wykorzystaniu i odłożeniu do pudełka nie można już korzystać z kart na środku stołu.
Pozdrawiam
Grzesiek
Ok, dzięki! 🙂 świetna gra, ta i pierwszy ekosystem !
Mam pytanie ile punktów za krył powinno być przy konfiguracji:
*_*_*_k_k
*_*_*_k_*
*_k_k_k_*
*_*_*_*_*
* – to inne typy kart
k – karta krył
Kalkulator liczy że powinno wyjść 9 natomiast według instrukcji wychodzi mi inaczej. Chyba że ja coś źle policzylam
Dzień dobry,
Pani Justyno prawidłowy wynik za tą grupę krylu to 9. W Pani przykładzie jest jedna grupa krylu licząca 6 kart. Według instrukcji za grupę krylu o wielkości 3 kart i więcej zdobywamy właśnie 9 punktów. Nie opłaca się tworzyć dużych grup krylu. Lepiej jest tworzyć kilka mniejszych – tylko wtedy NIE MOGĄ one się ze sobą łączyć, w przeciwnym wypadku powstaje JEDNA duża grupa, która pozwoli zdobyć maks. 9 punktów.